Ve školním roce 2025/2026 tvoří třídu Berušek 17 dětí – 3 chlapci a 14 děvčat. Sedm dětí má povinnou předškolní docházku a se všemi probíhá individuální práce zaměřená na rozvoj jejich schopností a dovedností v souladu s jejich potřebami. Věková pestrost třídy přirozeně podporuje vzájemnou spolupráci mezi mladšími a staršími dětmi.
Naše pedagogická práce vychází z Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání, který je rozpracován ve školním vzdělávacím programu. V rámci třídního vzdělávacího plánu připravujeme aktivity, které respektují individuální možnosti dětí, podporují jejich přirozenou zvídavost a vedou je k samostatnosti. Věnujeme se rozvoji sebeobslužných dovedností – jako je oblékání, stolování, hygienické návyky či orientace v denním režimu.
V prostředí třídy Berušek klademe důraz na budování pozitivních vztahů – děti se učí vzájemné toleranci, spolupráci i řešení drobných konfliktů. Vytváříme atmosféru důvěry, bezpečí a přijetí, která dětem umožňuje rozvíjet se v souladu s jejich osobností.
Dětem nabízíme širokou paletu činností – od výtvarných a hudebních aktivit přes pohybové hry až po práci s knihami a didaktickými pomůckami. Pravidelně využíváme moderní technologie, jako jsou interaktivní tabule, tablety či programovatelné pomůcky, které dětem přibližují svět hravou formou.
Každý den mají děti dostatek prostoru pro volnou hru, která je pro ně přirozeným prostředkem učení. Řízené činnosti zařazujeme citlivě a s ohledem na aktuální potřeby skupiny. V naší práci uplatňujeme individuální přístup, který respektuje jedinečnost každého dítěte.
Neodmyslitelnou součástí dne jsou pobyty venku – ať už na školní zahradě vybavené herními prvky, pískovištěm a domečkem s hračkami, nebo při procházkách po okolí mateřské školy, kde děti objevují přírodu a svět kolem sebe.